4 grudnia 2012

Makaroniki orzechowo-kokosowe

Każdej gospodyni zdarza się zużyć do czegoś same żółtka – pojawia się wtedy potrzeba zagospodarowania białek. Po ciasteczkach orzechowych zostały mi aż cztery i po przejrzeniu zasobów moich przepisów postanowiłam zrobić makaroniki.

składniki:
● 2 białka
● 2 niezbyt płaskie łyżki mąki (może być kukurydziana, żeby było bez glutenu)
● 2 niezbyt płaskie łyżkiwiórków kokosowych
4 niezbyt płaskie łyżki cukru
2 niezbyt płaskie łyżki mielonych orzechów (włoskie, laskowe)
● aromat albo cukier waniliowy
● płatki migdałów albo krokant do posypania

sposób przygotowania:
1. Ubić białka, stopniowo dodając pod koniec cukier.
2. Delikatnie wymieszać z pozostałymi składnikami uważając, żeby piana nie opadła.
3. Przełożyć do papilotek albo foremki do muffinów.
4. Piec ok. pół godziny w temperaturze 180 stopni.

Z podwójnej porcji wyszły 24 makaroniki.

2 komentarze:

  1. Wyglądają smakowicie i z pewnością takie są. Na pewno wykorzystam przepis, bo białek u mnie mnóstwo zostaje, czasem je wylewam pod kwiatki ale chyba szkoda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, faktycznie szkoda. To już lepiej zamrozić z myślą wykorzystania później. A makaroniki są pyszne. I będą następne przepisy, córa nie popuści - podoba jej się pieczenie. :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)