24 marca 2012

Grzybek

Ostatnio częściej wracam do kuchni, jednak sił wystarcza tylko na proste potrawy. Dzisiaj też zamieszczam przepis na łatwą, szybką przekąskę. Grzybek to nazwa funkcjonująca w mazowieckiem, w innych rejonach określa się tak rodzaj omletu. Nie wiem, skąd pochodzi przepis, bo jest tak stary, że jego rodowód zaginął w niepamięci mych przodków.

składniki: 
2 jajka
1/2-3/4 szklanki mąki pszennej
łyżeczka masła
sól, ewentualnie słodka papryka w proszku








sposób przygotowania:
1. Jajka roztrzepać, wsypać mąkę (ilość mąki zależna od wielkości jajek) i sól, wymieszać bardzo dokładnie. Ciasto powinno być dość gęste.
2. Na rozgrzane na patelni masło wyłożyć ciasto, smażyć chwilę, przewrócić. Rozdrobnić łopatką albo nożem na małe kawałki. Mieszając smażyć, a właściwie suszyć, na złoty kolor. I gotowe.

Grzybek świetnie smakuje popijany mlekiem albo kakao. Można go pogryzać zamiast chipsów, jest dobry i mało kaloryczny.

1 komentarz:

  1. Ja robiłam grzybek dziś, jestem z woj świętokrzyskiego i grzybek istniał i u nas. Jak byłam mała, moja Babcia robiła go dla mnie i mojej siostry. Taki miły powrót z dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta. Komentarze zawierające linki promujące inne strony nie będą zatwierdzane.
Dziękuję! :)