7 sierpnia 2012

Kamizelka dla dziecka

Miałam kiedyś cztery motki ślicznej pastelowej włóczki nieznanego pochodzenia, w kolorach pasujących najbardziej dla dziewczynki. Z połowy zrobiłam wiosną sweterek dla bratanicy, jest tutaj, a z reszty, już większą, kamizelkę. Będzie na zimę.


Kamizelka robiona od góry, wzorek według własnego pomysłu, na rozmiar 104 (szerokość 33 cm, wysokość 43 cm). Wyszło ok. 170 g włóczki Caron Dazzleaire (80% acrylic, 20% nylon), na drutach 4,5 mm, robione bardzo luźno (musiałam się mocno skupiać, żeby nie ścieśniać ;)).

Zaczęłam od nabrania 37 oczek.
1 rz.: o.l. – 3, M[arker], 6, M, 20, M, 6, M, 2
2 rz.: o.p. – przed i po M dodawać po jednym oczku przekręconym z poprzedniego rzędu
3 rz. i każdy nieparzysty: o.l.
4 rz. i każdy parzysty: jak rz. 2
od 5 rz. dodatkowo w co czwartym rzędzie dodawać od strony plisy po 1 o. przekręconym.

Po zrobieniu ok. 13 cm, przerabiając na prawej stronie, przekładamy oczka rękawów (po 35 o. każdy) na dodatkowe druty lub nitki, jednocześnie dokładając pod pachami po 8 o. (markery możemy odłożyć). Na wysokości pach powinniśmy mieć teraz: 23 + 8 + 47 + 8 + 23 o.
1 rz.: o.l.
2-8 rz.: o.p. (ścieg francuski)
kilkanaście kolejnych rz. przerabiać tak, jak o. schodzą z drutów
sześć rz. o.p. (ścieg francuski)
do dolnej plisy znowu tak, jak schodzą z drutów
dół wykonać ściegiem francuskim (8 rz.) i zakończyć elastycznie na prawej stronie

Nie odrywając nitki nabrać oczka na plisę, przerobić 6 lub 8 rz. ściegiem francuskim, ewentualnie robiąc po drodze dziurki na guziczki (u mnie są pętelki). Również francuskim wykończyć rękawki nie zapominając o nabraniu dodatkowych 8 o. spod pachy. Przyszyć guziki.

Proste, prawda? Uwielbiam robić bezszwowo. :)))


10 komentarzy:

  1. Też lubię robić od góry, fajna pastelowa kamizelka ci wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nam też się podoba ;) Madzi najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne kolorki! ślicyniutka kamizela! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolorowo, ślicznie i napewno miękka i cieplutka;)) pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna! Wygląda jak lody Zapp z Algidy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna, zainspirowałaś mnie, muszę coś wydłubać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ładny, ciepły sweterek dla malucha, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. słodkie to cudeńko - podziwiam i pozdrawiam Basia B,

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)