28 sierpnia 2012

Sernik wiedeński

Wspomnienie z dzieciństwa – sernik z dużą ilością rodzynek, słodki i pyszny. Tak robiła go moja mama:

składniki:
● 50 dag dobrego, lekko wilgotnego sera twarogowego
● czubata łyżka mąki ziemniaczanej
● 3/4 szklanki cukru
● 6 łyżek rozpuszczonego masła
● 4 jaja
● dowolny aromat
● rodzynki, orzechy itp.

sposób przygotowania:
1. Oddzielić żółtka od białek.
2. Ser zmielić na gładką masę, w trakcie dodając żółtka i cukier. Wymieszać z masłem, mąką, aromatem i bakaliami, a na końcu delikatnie wmieszać bardzo sztywną pianę ubitą z białek.
3. Przełożyć do podłużnej formy (najlepiej do szerokiej keksówki), wyłożonej papierem do pieczenia albo wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą (można użyć tartej bułki z herbatników).
4. Piec do zrumienienia, ok. 45 minut.

Dawno nie robiłam, bo sernik wymaga trochę czasu i siły. Ale smak za mną chodzi, więc pewnie wkrótce się zbiorę i upiekę. :)

2 komentarze:

  1. Myślisz, że bez bakalii też dobrze będzie smakowało? Bo ja bakalii nie zniese ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie zniesiesz to mus zrobić bez bakalii. Sam sernik ma pyszny smak - smak mojego dzieciństwa. ;)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)