12 stycznia 2012

Obrus

Już jakiś czas temu skończyłam dwa obrusy. Szydełkowe, z elementów. Robiło się bardzo przyjemnie. :) Zupełnie nie rozumiem, jak kiedyś nie mogłam się zmusić do robienia kolejnego elementu; tak przy czwartym miałam dosyć. Teraz wyszło ich 133 w obu obrusach, a jakoś nie miałam dosyć. ;) Mały ma 7 x 7, a duży 7 x 12 elementów i odpowiednio 90 x 90 cm i 90 x 150 cm, plus mała koronka, bo nie miało dużo zwisać. Zdjęcia są robione na innym stole niż docelowy, więc nie wygląda to tak, jak powinno, ale coś tam widać:




Tu jest schemat, trochę niewyraźny, ale od biedy da się odczytać.

Obrusy robiłam z Maxi Madame Tricote, wyszło 80 dag, szydełkiem 1,5 mm:






Zostało mi jeszcze kordonka na spory obrus. :D

17 komentarzy:

  1. Przepiękny obrus. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie piękny . Cuuuuudo

      Usuń
    2. jakoś mi dziwnie dziś te komentarze wyskakują - też tak macie? obrus rewelacja a ile pracy kosztuje to wiem coś o tym :)

      Usuń
  2. Cudowny obrus! Bardzo elegancki i... taki równiutki :D
    Z elementami mam ten problem, że gdy robię z przerwą, to później trudno mi uzyskać ten sam rozmiar elementu - czasem robię luźniej, a czasem bardzo ściśle ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealny! Mnie się kapa marzy, ale to raczej z włóczki niż z kordonka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapa (narzuta) też mnie kusi, ale na razie nie miałabym gdzie położyć. :)

      Usuń
  4. Dziękuję za wszystkie tak pozytywne komentarze. Dopingują do kolejnych robótek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja podziwiam tym bardziej, że nienawidzę elementów. Oczywiście robić bo oglądać i podziwiać to jak najbardziej :)
      Chciałam kiedyś zrobić obrus z elementów ale starczyło mi cierpliwości tylko na serwetę. Dumna z niej jestem ale nie powtórzę :)
      Tym większe gratulacje dla Ciebie.

      Usuń
  5. Zachwycający!
    Czy można prosić o wzór pojedynczego elementu, bo w szydełkowaniu biegła niestety nie jestem (umiem tylko słupki i półsłupki;-)
    Serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołożyłam schemat. W razie trudności z odczytaniem służę pomocą. :)

      Usuń
  6. Dziękuję. Spróbuję się z nim zmierzyć;-)
    Miłego tygodnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam-obrus jest rewelacyjny-pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam.Przepiekny obrus.Niestety link ze schematem nie dziala.Czy moglabym prosic o schemat na maila.
    dorota7491@gmail.com
    Z gory dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że nie mam, skoro ten link przestał działać. :(

      Usuń
  9. Niestety, klikając na schemat, pojawia się komunikat ''Not found 401''
    Przydałby się schemat do niego bo jest piękny i wart jest jego rozpowszechniania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam wyżej, schemat najwidoczniej przepadł w otchłaniach internetu. Może ktoś gdzieś ma zapisany i wrzuci.

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)