13 października 2011

Jesiennie jabłkowo

Z jesienią kojarzy mi się zapach jabłek, szczególnie w postaci przetworzonej do ciasta jabłkowego. Często wtedy robię takie najprostsze, szybkie ciasto na oleju, którego podstawową wersję znalazłam kiedyś dawno temu na mniamie. Oczywiście trochę go przerobiłam, zawsze to robię, pod tym względem jestem niepoprawna. ;)

Wychodzi takie:
składniki:
5 jajek
3/4 szklanki cukru
2/3 szklanki oleju
szczypta soli
półtorej szklanki mąki (najchętniej używam szymanowskiej, typ 480)
cukier waniliowy
półtorej łyżeczki proszku do pieczenia lub sody
aromat
miseczka pokrojonych owoców (jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie czy co się komu podoba) i garść rodzynek

Jajka zmiksować z cukrem i szczyptą soli, dodać olej cały czas miksując. Dołożyć mąkę wymieszaną z proszkiem i aromat. Przelać do dużej formy wyłożonej papierem do pieczenia, rozrzucić pokrojone owoce, lekko je wmieszać.
Piec ok. 40 minut w 180 stopniach, sprawdzić patyczkiem. Po ostudzeniu można posypać pudrem, chociaż i bez tego ciasto jest dość słodkie.

Zapraszam do częstowania się:














[szklanka to 250 ml, masło zawsze extra, natomiast mąka, jeśli nie zaznaczyłam inaczej, to szymanowska typ 480]

7 komentarzy:

  1. Jabłka w kawałkach czy ścierasz na tarce? Wióry się ładnie zapiekają, a z kawałkami bałem się eksperymentować:) Ostatnio dziecię do takiego ciasta zażyczyło dodać cukru cynamonowego - niezłe wyszło, tylko cynamon zepsuł kolor.

    OdpowiedzUsuń
  2. W kawałkach, trochę to widać na zdjęciach. Moje dziecię sypie cynamon do pudru i razem posypuje wierzch, tylko trzeba pilnować, żeby za dużo nie sypnęło. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, w takim razie przeeksperymentuję kawałki, wbrew protestom progenitury, która nie uznaje ciast z "czymsiami":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mówisz, ze będzie i jest. Ciekawie i smacznie i pięknie. Gratuluję bloga. Zapowiada się super. powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. W końcu upiekę jabłka inaczej niż znudzona "szarlotka" hi,hi ..dzięki za podzielenie się przepisem, spróbuję a potem dam znać jak wyszło
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bradzo takni przepis. Juz ide picnic :P
    Bo akurat nie mam margaryny, a olej wiec jest idealnie.
    Dodam jeszcze truskawki bo mam w zamrazalniku :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam :) Pycha! dodałam cynamon, i kakao do połowy ciasta :) Polecam ten przepis.

    poleperfekcyjna.pl

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)