1 stycznia 2018

2017 – podsumowanie roku

W minionym roku przeczytałam 180 książek. Mniej niż w ostatnich latach, za to wybierałam grubsze i te, które zalegały na półkach od dłuższego czasu, co spowodowało zwiększenie ich liczby w schowku, w dziale oddam/wymienię. Mniej też było powtórek, chociaż często mnie korciło, żeby zagłębić się w któryś ze znanych już światów. Od pewnego momentu do podsumowań wrzucałam też cytaty, które w jakiś sposób do mnie trafiały albo nader trafnie opisywały rzeczywistość bądź chwilowy stan mojego ducha.

Na 6 oceniłam:
● Umberto Eco, Imię róży (powtórka)
● György Spiró, Niewola
● Fredrik Backman, Mężczyzna imieniem Ove

Na 5,5 zasłużyły:
● Szczepan Twardoch, Król
● Peter Watts, Ślepowidzenie (powtórka)
● Neal Stephenson, Peanatema
● Majgull Axelsson, Ja nie jestem Miriam
● Stanisław Lem, Fiasko (powtórka)
● Mary Doria Russell, Wróbel
● Mary Doria Russell, Dzieci boga
● Octavia E. Butler, Przypowieść o siewcy
● Andy Weir, Marsjanin (powtórka)
● Katarzyna Boni, Ganbare!: Warsztaty umierania
● Rafał Kosik, Różaniec

Ilościowo oceny kształtują się następująco:
6 – 3
5,5 – 11
5 – 67
4,5 – 52
4 – 36
3,5 – 6
3 – 3
2,5 – 0
2 – 1
1,5 – 0
1 – 0
Średnia z ocen: 4,575

Pozostałe statystyki:
Powtórki: 23
Autorzy polscy: 53
Autorzy obcy: 127
Cykle: 37
Książki historyczne (do 1945 roku): 40
Książki fantastyczne (SF i fantasy): 97
Własna półka: 48 nowych tytułów i 9 powtórkowych.

● ● ●

Dokładne listy przeczytanych można znaleźć w zakładce po prawej stronie, a szczegółowe statystyki w poszczególnych miesiącach.

4 komentarze:

  1. Ilość przeczytanych zawrotna! Wszystkiego dobrego na 2018 rok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywało więcej, ale bywało i mniej. Dobry rok. :)
      Dziękuję i wzajemnie wszystkiego dobrego.

      Usuń
  2. 48 tytułów z własnej półki to już jest coś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Też mnie to cieszy. A może uda mi się w tym roku więcej... Pierwszy krok już uczyniony: rzadziej bywam w bibliotekach. ;)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)