25 września 2013

Wafle kakaowe

Dobre, domowe... :)

składniki:
● 1/3 szklanki mleka
● 3/4 szklanki cukru
● 20 dag masła
● 2 łyżki kakao
● 2,5 szklanki mleka w proszku
● 5 wafli
● dowolny aromat (opcjonalnie)

sposób przygotowania:
1. Mleko w proszku i kakao przesiać, wymieszać.
2. Podgrzać zwykłe mleko, rozpuścić w nim najpierw cukier, potem masło.
3. Wsypywać po trochu mleko w proszku i kakao, mieszać do połączenia się składników.
4. Posmarować wafel jedną czwartą masy, przykryć drugim waflem, znowu posmarować, przykryć, i do końca na zmianę.
5. Delikatnie docisnąć, obciążyć i odstawić do przestygnięcia.
6. Pokroić na dowolne kształty, schłodzić w lodówce w zamkniętym pojemniku.

Proste, prawda? No to do roboty! Smacznego!

4 komentarze:

  1. Już nie pamiętam kiedy takie wafle jadłam, ale nabrałam ochoty na nie. Dzięki za przypomnienie smaków dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusisz, kusisz słodyczami dziewczyno :-)
    Pozdrawiam, niedawno weszłam na Maranciaki ale słabo się tam poruszam. Może jeszcze się rozkręcę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieki takich wafelków nie jadłam. Mam chęć zrobić. Super.:)_

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama takie robi. Tzn. nie wiem czy dokładnie z taką masą, ale wyglądają identycznie. Sama nie próbowałam (robić, bo jeść, to i owszem).

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)