1 stycznia 2017

2016 – podsumowanie roku

W minionym roku przeczytałam 220 książek. Tym samym przybyła mi pokaźna pula tytułów na półce oznaczonej „przeczytane”, kilka z długo oczekujących mogłam przełożyć do lamusa, całkiem liczne trafiły do szukających ich znajomych i nieznajomych. Niemało też przybyło nowych, zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. To był dobry rok — czytelniczo zadowalający, chociaż znakomita większość najwyższych ocen należy do powieści powtórkowych — postawiłam tylko po jednej nowej szóstce i piątce z plusem; nie jest łatwo o naprawdę dobrą literaturę. :)

Na 6 oceniłam:
● Terry Pratchett, Trzy wiedźmy (powtórka)
● Terry Pratchett, Wyprawa czarownic (powtórka)
● Terry Pratchett, Pomniejsze bóstwa (powtórka)
● Terry Pratchett, Maskarada (powtórka)
● Maria Dąbrowska, Noce i dnie (powtórka)
● Ayn Rand, Źródło (powtórka)
● Janusz A. Zajdel, Limes inferior (powtórka)
● Ayn Rand, Atlas zbuntowany (powtórka)
● Orson Scott Card, Gra Endera (powtórka)
● Harper Lee, Zabić drozda (powtórka)
● Frank Herbert, Diuna (powtórka)
● Andrzej Sapkowski, Ostatnie życzenie (powtórka)
● Andrzej Sapkowski, Miecz przeznaczenia (powtórka)
● Andrzej Sapkowski, Krew elfów (powtórka)
● Andrzej Sapkowski, Czas pogardy (powtórka)
● Andrzej Sapkowski, Chrzest ognia (powtórka)
● Andrzej Sapkowski, Wieża Jaskółki (powtórka)
● Andrzej Sapkowski, Pani Jeziora (powtórka)
● Graham Greene, Czynnik ludzki (powtórka)
● John Brunner, Ślepe stado

Na 5,5 zasłużyły:
● Terry Pratchett, Piramidy (powtórka)
● Terry Pratchett, Straż! Straż! (powtórka)
● Terry Pratchett, Kosiarz (powtórka)
● Terry Pratchett, Panowie i damy (powtórka)
● Terry Pratchett, Zbrojni (powtórka)
● Terry Pratchett, Bogowie, honor, Ankh-Morpork (powtórka)
● Ursula Le Guin, Opowieści z Ziemiomorza (powtórka)
● Alfred Bester, Gwiazdy moim przeznaczeniem (powtórka)
● Peter Watts, Ślepowidzenie (powtórka)
● Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (powtórka)
● Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (powtórka)
● Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (powtórka)
● Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (powtórka)
● Frank Herbert, Mesjasz Diuny (powtórka)
● David Mitchell, Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta

Ilościowo oceny kształtują się następująco:
6 – 20
5,5 – 16
5 – 53
4,5 – 66
4 – 43
3,5 – 13
3 – 8
2,5 – 1
2 – 0
1,5 – 0
1 – 0
Średnia z ocen: ~ 4,15.

Pozostałe statystyki:
Powtórki: 70
Autorzy polscy: 60
Autorzy obcy: 160
Cykle – 48;
Książki historyczne (do 1945 roku) – 45;
Książki fantastyczne (SF i fantasy) – 130;
Nobliści – 9;
Własna półka – 31 nowych tytułów i 44 powtórkowe.

● ● ●

Dokładne listy przeczytanych można znaleźć w zakładce po prawej stronie, a szczegółowe statystyki w poszczególnych miesiącach.

4 komentarze:

  1. Nutinko-imponujące podsumowanie, wszystkiego interesującego w Nowym Roku, samych szóstkowych lektur, pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że będzie więcej nowych szóstek. Powtórki sa dobre, ale chciałoby się czegoś całkiem nieznanego.
      Serdeczności na nowy rok :)

      Usuń
  2. A ja zajrzałam do zestawienia Noblistów, zainteresowała mnie "Perełka", muszę poszukać i też przeczytać. Alice Munro była "moja" w 2016 roku. Przeczytałam/wysłuchałam audio dwie Jej książki a w biedronkwej promocji kupiłam trzecią i już się na nią cieszę - mnie uwiodła. Pozdrawiam i życzę wielu niezapomnianych lektur w 2017 roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, "Perełka"?
      Munro jeszcze przede mną, muszę spróbować. Chociaż u mnie ci nobliści to tak mimochodem tylko, bardziej dla porządku zapisuję.
      Jestem pewna, że trafią się jakieś niezapomniane lektury - kilku kandydatów czeka na półkach. :)
      Samych ciekawych książek w tym roku!

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz dotyczący posta.
Proszę o nieskładanie mi życzeń świątecznych, bo świąt nie obchodzę, a inne uwagi najlepiej kierować na podanego maila, pocztę sprawdzam każdego dnia. Dziękuję! :)